PETER MONBAILLEU

BLOWING MINDS SINCE 1997

Een paar jaar geleden “ontdekte” ik in dezelfde periode het Holstee Manifesto en het bedrijf Mindvalley en de CEO Vishen Lakhiani. Ik zag zijn presentatie Why Happiness is the New Productivity twee keer na elkaar. Zo fascinerend vond ik die. En sindsdien probeer ik beide visies te combineren. Zoals Keala Settle zou zeggen: “This is me!”

Peter

Peter

Mijn moeder gaf me de drang om op een podium te staan en mijn vader de reismicrobe. Zij was een danseres, hij een truckchauffeur. Ik maakte en verkocht zelfs stickers toen ik op de lagere school zat en ik schreef (letterlijk) mijn eerste tijdschriftje toen ik amper 10 was. Eigenlijk doe ik nog steeds hetzelfde, alleen heet het nu PR, persopvolging, content  en social media marketing.

In 1996 registreerde ik mijn eerste domeinnaam en de fascinatie voor technologie en de mogelijkheden van het internet zijn alleen maar blijven groeien. Nu creëer ik voor MB Productions online marketing campagnes voor entertainment merken zoals Cirque du Soleil2Cellos en Hans Zimmer Live on Tour.

Het is mijn overtuiging dat content marketing ook “the way to go” is voor KMO’s en dat evangeliseer ik graag voor About the Bees. De kennis die ik opdeed door aan grote projecten te werken, kan daar alleen maar bij helpen.

Facts and guilty pleasures

Ik heb een brein dat continu actief is en rare kronkels maakt. Middenin een gesprek snij ik soms “out of the blue” een compleet ander onderwerp aan. Uiteraard verwacht ik dan dat iedereen mee is.


Van jongs af aan speelt muziek een essentiële rol in mijn leven. Mijn smaak is zeer uiteenlopend. Ik beleef nu met veel plezier de revival van vinyl…


Ik ben verzot op musicals. Mijn nummer één is Come from Away, maar ik kan er naast Les Miserables, Dear Evan Hansen, Miss Saigon,… nog wel een stuk of twintig opnoemen die je “moet” gezien hebben.


Voor zijn eigen gemoedsrust denk ik dat het niet wenselijk is dat Jeroen Meus samen met mij komt koken…