Van uitlaatklep tot paradepaard

Niet zolang geleden stond een blog synoniem voor een uitlaatklep van eenieder die zijn/haar ideeën, opinies, ervaringen, gedachten of gevoelens wilde delen met de wereld. Met een simpele post op je pc bracht je meteen je nieuws naar al die het wilde weten. Gedaan met oeverloos schrijven, bellen, praten.

En het rad des tijds draaide door. Vandaag is de digitale wereld onze realiteit. Binnen deze context veroverde de blog een unieke status: het werd de meest effectieve manier om een sterke online aanwezigheid te creëren. Wie of wat je bent, welk doel je nastreeft, of het gaat om een dienst of een product, dat maakt allemaal niets uit, een blog helpt om je doel te bereiken.

Reclame en promotie van weleer werken niet meer. Een degelijk marketingplan bevat content marketing.
En een blog is de verpersoonlijking van het promoten van content. De blog zwaait de scepter van de content vanaf de koninklijke troon.
Jouw blog vormt de fundering van de reputatie die je wilt opbouwen.
Jouw blog drijft alle andere vormen van je online marketing kanalen aan. Deel je post op je sociale media en je website en de vijver waarin je vist, wordt een meer, een zee, een oceaan.

Al bloggend deel je relevante en kwalitatieve inhoud.
Al bloggend zeg je wie je bent en wat je doet.
Al bloggend leert je publiek je kennen én omgekeerd.
Al bloggend vertrouwen je toehoorders je als een betrouwbare bron.

Zo ontstaat een band met je klanten. Zo start de conversatie. En daar gaat het anno 2017 om.

More articles

Van project X tot Kato’s

Hoe zit dat nu met die content marketing?

How do you launch something secret?

Wij brengen websites tot leven met verhalen