SEO: Je blog is de kers op de taart

De koude kruipt in haar botten. Ze huivert, ze rilt, ze droomt van de zomer.

’s Avonds googelt ze diverse zomerse bestemmingen. Eén plekje, één aanbieding springt eruit. ze zou wel gek zijn om daar niet naartoe te trekken voor een portie broodnodige vitamine D. Maar ach, haar reiskoffer is dringend aan vervanging toe.

Gelukkig weet ook hier het internet raad op! De websites vol valiezen vliegen haar al snel rond de oren. Welke mag er weldra met haar meevliegen?

Het internet brengt tegenwoordig overal soelaas voor.
Elk zichzelf respecterend bedrijf weet ondertussen wel dat er vandaag geen overleven mogelijk is zonder een sterke online aanwezigheid. Tik een merk in en je vindt een website met minstens één social media account. Zo moeilijk is het niet om de klant tot aan je deur, alias je website, te krijgen, en zelfs niet om hem naar je vitrines, alias je Facebook pagina, te laten kijken. Toch niet als je een bekende merknaam draagt. Maar wat als jouw winkeltje, jouw etalage één van de vele in een gigantisch lange digitale winkelstraat is? Dan moet jij ervoor zorgen dat je opvalt bij door middel van SEO. Wat zeg je? SEO, ofwel Search Engine Optimization.

blogging01

Search Engines zoals Google bepalen op hun eigen, unieke digitale wijze hoe relevant jouw informatie is voor zoektermen. Als de zogenaamde spiders van de zoekrobotten jou over het hoofd zien, dan ben je een vlo in de pels van de internetkat. Google en zijn maatjes beoordelen aan de hand van ingewikkelde algoritmes bovendien niet alleen jouw inhoud, maar ook jouw verschijningsfrequenties. Met andere woorden: ook al heb je een naam als een klok, een super de luxe website annex social media account, ook dan nog kan je verdwijnen in de massa.

Hoe val je wel op? Vraag in elk geval nog steeds je website bouwer om te zorgen voor goeie meta tags, dat zijn korte stukjes code die in je pagina’s worden geplaatst, waarin wordt uitgelegd wat je bedrijf doet. Dat kan zeker geen kwaad. En verder… zorg voor regelmatige updates, nieuwe artikels,… Met andere woorden, ga bloggen!

Een blog fleurt je vitrine op met interessante en relevante info over jou, je bedrijf, je product.
Een blog entertaint je klant en bindt hem aan je, maakt hem je vriend.
Een blog verschijnt bovendien in een bepaalde frequentie, met nieuwe inhoud, foto’s en eventueel een video; net zoals de search engines het graag hebben.

Een blog is de kers op de taart van je website, de eye catcher in je etalage waardoor de klanten niet blijven dralen op je drempel maar begerig binnenkomen om een leuke koffer te kiezen voor hun reisje naar de zon.

More articles

Van project X tot Kato’s

Hoe zit dat nu met die content marketing?

How do you launch something secret?

Wij brengen websites tot leven met verhalen